OTO KILKA SŁÓW OMNIE I O
MIEJSCU W KTÓRYM MIESZKAM


Witam !!!
Mam na imię Łukasz. Moje pseudo to semaforek, a to w związku z zainteresowaniem (kolej). Używam tego pseudo na różnych grupach i forach dyskusyjnych. Moim drugim hobby po kolei jest komunikacja miejska, jednak koleją interesuję się znacznie bardziej. Mieszkam w Wodzisławiu Śląskim. Jestem z rocznika 1989. Mój adres mejlowy to lukislukis##o2.pl , a numer Gadu-Gadu to 6621129. Gdy chodzi moją kolejową pasję to zwiedzam i poznaję infrastrukturę kolejową, jeżdżę na kółeczka i zbieram rozkłady jazdy. Czasem gdy brakuje czasu wystarczy mi jak pojadę na jakąś stację w okolicy i popatrzę na przykład na manewrującą lokomotywę. Do wielu obiektów dojeżdżam rowerem. Jak masz jakieś znajomości na kolei, ciekawe informacje, stare lub aktulane rozkłady jazdy, jesteś MK z okolicy albo masz uwagi co do mojej strony to pisz na mejl.

UWAGA - znak ## w mejlu zastąp @

Moja okolica
Miasto Wodzisław Śląski mieści się na Górnym Śląsku w okolicy Rybnika i Raciborza. Gęstość zaludnienia i obecność przemysłu zawsze sprzyjały rozwojowi kolei na tym terenie. Obecnie dużo linii jest zamkniętych dla ruchu pasażerskiego, a niektóre także dla towarowego. Naszęście nieczynnych lub zlikwidowanych lini jest tu niewiele. Są tu także tzw. linie kopalniane i piaskowe, które w ostatnich latach przejęły prywatne spółki. Stan torowisk na wielu Śląskich trasach jest tragiczny, na przykład z Wodzisławia do Rybnika pociąg osobowy jedzie średnio 30 km/h, a na pewnym odcinku tej linii ruch odbywa się po jednym torze mimo iż linia jest dwutorowa. Doszło już do takiego paradoksu że linie tzw. kopalniane są w duzo lepszym stanie niż pekapowskie. Są jednak trasy pekapowskie w dobrym stanie jak linia Kędzierzyn Koźle - Nędza - Racibórz gdzie położony jest bezstykowy tor, a pociągi jeżdżą średnio 80 km/h. Z Wodzisławia jest blisko do Czech. Po tamtej stronie granicy kolej jest znacznie lepiej utrzymana, a przejazdy pociągami pasażerskimi są tańsze. Zapraszam do okręgu Rybnickiego, tu warto przyjechać, bo klimat kolei w tym regionie jest niepowtarzalny